Na ogłoszony przez Pomorską Kolej Metropolitalną SA przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych fragmentu tzw. „bajpasu kartuskiego” wpłynęły cztery oferty.
W gestii PKM leży odbudowa niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki. Pozostałe 15 km odnowią PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tzw. „bajpas kartuski” to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, po śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Ma ona służyć mieszkańcom w czasie, gdy PKP PLK będą prowadzić elektryfikację i budowę drugiego toru na linii 201 linii Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz.
Na realizację swojego odcinka tzw. „bajpasu kartuskiego” PKM SA przeznaczyła 56,82 mln zł (brutto). Firmy przygotowały swoje kosztorysy w następującej wysokości:
1. TORHAMER sp. z o.o. spółka komandytowa z Gdyni – 43,25 mln zł
2. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. z Gdańska – 49,16 mln zł
3. ROVERPOL sp. z o.o. z Warszawy (lider konsorcjum) – 51,84 mln zł
4. NDI sp. z o.o., NDI SOPOT S.A. (partner) z Sopotu – 65,8 mln zł
Cztery oferty w przetargu na odcinek bajpasu kartuskiego ze strony PKM: