W przededniu ogłoszenia przez PKP PLK drugiego przetargu na wykonanie tzw. bajpasu kartuskiego okazuje się, że inwestor dokonał pewnych ograniczeń w stosunku do pierwszego przetargu. Ale - jak zapewniają PKP PLK - bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Dojazd koleją z Kartuz do stolicy województwa będzie utrzymany.
Nowe postępowanie przetargowe ma dotyczyć zaprojektowania i wykonania prac budowlanych na liniach kolejowych nr 234 Kokoszki – Stara Piła oraz linii nr 229 Stara Piła – Glincz. Realizacja dokumentacji projektowej i prac budowlanych przewidziana jest w okresie grudzień 2020 – listopad 2022 r..
Przypomnijmy, że w lutym nie doszło do rozstrzygnięcia przetargu, gdyż zaproponowane przez oferentów kwoty sporo przekroczyły możliwości inwestora. Budżet PKP PLK na budowę części bajpasa kartuskiego planowano w 2019 r. na ok. 216 mln zł. Najtańsza z ofert była droższa kilkadziesiąt mln zł. Przetarg unieważniono.
W maju kolejny przetarg na bajpas kartuski:
Ze zrewitalizowaną linią wiązane są duże nadzieje, jako z alternatywnym połączeniem z Sierakowic do Gdańska. Z pomysłem tym wyszli miłośnicy kolei, z Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych, którzy prezentowali go w 2018 roku podczas specjalnego przejazdu z Gdańska Kokoszek do Kartuz.
Czekamy na bajpas kartuski: