29 marca minął termin składania ofert na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla przedsięwzięcia pn. „Rewitalizacja fragmentu linii kolejowej nr 234 z budową przystanku Gdańsk Karczemki wraz z budową infrastruktury towarzyszącej” - czyli dla półtorakilometrowego odcinka tzw. bypassu kokoszkowskiego.
Odnowienie połączeń kolejowych na tzw. linii kokoszkowskiej jest strategiczną inwestycją, mającą utrzymać połączenie kolejowe z Kaszub do Gdańska w czasie elektryfikacji linii kolejowej nr 201 Kościerzyna - Gdynia. Dodatkowym atutem tego przedsięwzięcia jest pociągnięcie linii aż do Sierakowic.
Na przetarg wpłynęły trzy oferty i wszystkie przekroczyły zaplanowaną przez Pomorską Kolej Metropolitalną kwotę 598 600,41 zł brutto.
1. Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. (na kwotę 977.850,00 zł)
2. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. (1.024.590,00 zł)
3. Multiconsult Polska Sp. z o.o. (1.463.700,00 zł)
Jak podaje Tomasz Konopacki, rzecznik PKM, teraz wszystkie oferty zostaną dokładnie przeanalizowane. W zależności od tych analiz podjęta zostanie decyzja albo o zwiększeniu środków na realizację tego postępowania, albo o ewentualnym unieważnieniu przetargu i powtórzeniu go.
Poseł Lamczyk o bajpasie PKM cz.1:
Poseł Lamczyk o bajpasie PKM cz.2:
Poseł Lamczyk o bajpasie PKM Kartuzy - Sierakowice cz.3: