91,4 FM :: Pelplin
94,2 FM :: Szymbark
97,1 FM :: Chojnice

Kalendarz

Dzisiaj: Niedziela, 28.04.2024 r.
Imieniny: Waleria, Ludwik, Paweł

REGULAMIN GRY MIEJSKIEJ „WILCZYM TROPEM”

§ 1. Informacje ogólne
1. Niniejszy regulamin (zwany dalej Regulaminem) określa zasady przeprowadzenia gry miejskiej
„WILCZYM TROPEM” (zwaną dalej Grą).
§ 2. Organizator
1. Organizatorem Gry Miejskiej „WILCZYM TROPEM” jest Miejski Ośrodek Kultury w Pelplinie (zwany
dalej Organizatorem).
2. Przez organizację Gry rozumie się przygotowanie Punktów Kontrolnych na terenie miasta Pelplin
oraz wszystkie inne czynności zmierzające do prawidłowego jej przebiegu.
§ 3. Uczestnicy Gry i Zgłoszenia
1. W Grze mogą brać udział tylko Uczestnicy zorganizowani w Drużyny. W skład każdej Drużyny może
wejść od 3 do 5 osób. Każdy Uczestnik może być członkiem tylko jednej Drużyny.
2. W Grze może wziąć udział łącznie nie więcej niż 15 Drużyn. O zakwalifikowaniu do udziału w Grze
decyduje kolejność zgłoszeń Drużyn.
3. Członkiem każdej z Drużyn musi być przynajmniej jedna osoba pełnoletnia. Osoby niepełnoletnie
mogą brać udział w Grze tylko pod opieką osób dorosłych. Jeśli opiekunem osób niepełnoletnich nie
jest ich rodzic lub prawny opiekun muszą one posiadać pisemną zgodę rodziców/prawnych
opiekunów na udział w Grze. Odpowiednią zgodę (według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do
niniejszego regulaminu) należy dostarczyć wraz z formularzem zgłoszeniowym.
4. Tylko zgłoszone Drużyny mają prawo brać udział w Grze.
5. Zgłoszenie Drużyny następuje poprzez wypełnienie oraz dostarczenie formularza zgłoszeniowego
wraz z odpowiednimi oświadczeniami stanowiącymi załączniki (zał. 1-5) do niniejszego Regulaminu,
do Miejskiego Ośrodka Kultury w Pelplinie, ul. Kościuszki 2A, 83-130 Pelplin. Zgłoszenia są
przyjmowane do dnia 26.02.2024.
6. Każda Drużyna, która dokona poprawnego zgłoszenia, otrzyma potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia
udziału w Grze na adres e-mail podany jako kontaktowy adres e-mail Dowódcy Drużyny. Zgłoszenie
jest ważne jeżeli Drużyna otrzymała potwierdzenie w formie e-mail.
7. Przystępując do Gry, uczestnik akceptuje w całości niniejszy Regulamin i zobowiązuje się do
przestrzegania określonych w nim zasad, jak również potwierdza, że spełnia wszystkie warunki, które
uprawniają go do udziału w Grze.
8. Każda z osób biorących udział w Grze powinna być w dobrym stanie zdrowia, umożliwiającym
udział w Grze.
01.03.2024
§ 4. Zasady Gry
1. Gra Miejska „WILCZYM TROPEM” odbędzie się na terenie miasta Pelplin w dniu 1 marca 2024 r.
w godzinach 9.00 – 13.00
2. Gra „WILCZYM TROPEM” ma na celu:
- uczczenie pamięci o Żołnierzach Wyklętych;
- przybliżenie historii i losów żołnierzy podziemia antykomunistycznego;
- kształtowanie postaw patriotycznych wśród uczestników gry;
- zainteresowanie uczestników gry historią II wojny światowej i okresem powojennym;
3. Zadaniem uczestników Gry będzie poruszanie się pomiędzy poszczególnymi punktami kontrolnymi,
zgodnie z otrzymaną mapą oraz zdobywanie punktów za wykonywanie znajdujących się tam zadań.
Za każde wykonane zadanie drużyna otrzymuje po 1 punkcie. Dodatkowo uczestnicy Gry w każdym
punkcie kontrolnym będą mogli zdobyć po jednej literze do hasła, którego ułożenie będzie
premiowane dodatkowym 1 punktem. W wybranych punkach kontrolnych znajdować się będą także
zadania bonusowe, których wykonanie będzie premiowane dodatkowym 1 punktem, za każde
wykonane zadanie.
- zadanie główne – 1 pkt
- zadanie bonusowe – 1 pkt
- ułożenie hasła – 1 punkt
4. Do wykonania zadań niezbędne będzie posiadanie przez każdą z Drużyn co najmniej jednego
telefonu komórkowego z dostępem do Internetu oraz wyposażonego w aparat fotograficzny oraz
zainstalowaną aplikację do skanowania kodów QR. Brak ww. wyposażenia uniemożliwi drużynie
wykonania części zadań.
5. Ze względu na charakter Gry, drużyny, których co najmniej 50% członków będzie ubranych w stroje
militarne, harcerskie, stylizowane na Żołnierzy Wyklętych lub posiadały elementy patriotyczne np.
biało-czerwone opaski na ręce otrzymają 2 dodatkowe punkty.
6. Gra będzie zawierać zadania i zagadki związane tematycznie z Żołnierzami Wyklętymi, wojskiem
oraz historią miasta Pelplina. Zadania będą realizowane przez Drużyny samodzielnie oraz we
współpracy z osobami znajdującymi się w poszczególnych punktach kontrolnych.
7. Miejsce zbiórki wszystkich drużyn biorących udział w grze będzie znajdowało się przed Urzędem
Miasta i Gminy w Pelplinie, Plac Grunwaldzki 4, 83-130 Pelplin. Zgłoszone drużyny zobowiązane są
stawić się na miejsce zbiórki co najmniej 15 minut przed rozpoczęciem Gry.
8. Drużyny wyruszają z miejsca zbiórki w 3 minutowych odstępach. Każda z drużyn przed
rozpoczęciem Gry losuje miejsce pierwszego punktu kontrolnego od którego zobowiązana jest
rozpocząć grę. Pozostałe punkty kontrolne są odwiedzane przez drużyny w dowolnej kolejności. Nie
ma obowiązku odwiedzenia wszystkich punktów kontrolnych przez daną drużynę. O kolejności
losowania, a tym samy wyruszenia na trasę decyduje kolejność dokonania zgłoszenia Drużyny.
01.03.2024
9. Każda Drużyna w miejscu zbiórki otrzyma kartę gry, na której będzie znajdować się mapa miasta z
naniesionymi na nią punktami kontrolnymi i zadania do wypełnienia. Ponadto do karty zostanie
wpisana nazwa Drużyny, jej stan osobowy oraz godzina wyruszenia drużyny na trasę.
10. Maksymalny czas wykonania wszystkich zadań dla każdej z Drużyn wynosi 180 minut. Po upływie
tego czasu drużyna zobowiązana jest przerwać grę i udać się bezzwłocznie do ostatniego punktu
kontrolnego oznaczonego na mapie jako META.
11. Szczegóły Gry, jej mechanizm oraz zasady realizacji zadań zostaną przypomniane Uczestnikom
ponownie przed jej rozpoczęciem.
12. Udział w Grze jest bezpłatny.
13. Po trasie Gry drużyny poruszają się pieszo. Nie można korzystać z samochodów, skuterów,
rowerów i innych pojazdów silnikowych.
14. W trakcie Gry członkowie poszczególnych Drużyn nie mogą się rozdzielać. Liczba członków Drużyn
będzie weryfikowana w poszczególnych Punktach Kontrolnych. W razie niezgodności Drużyna będzie
mogła przystąpić do realizacji danego zadania dopiero wtedy, kiedy wszyscy jej członkowie znajdą się
w Punkcie Kontrolnym.
15. Zakończenie Gry nastąpi po dotarciu na METĘ ostatniej drużyny biorącej udział w Grze.
§ 5. Wyłonienie zwycięzców i nagrody
1. Zwycięzcy Gry zostaną wyłonieni po jej zakończeniu. Wyłonienie zwycięzców nastąpi w ostatnim
Punkcie Kontrolnym oznaczonym jako „Meta”.
2. Zwycięskie Drużyny zostaną wyłonione po podliczeniu wszystkich punktów, które otrzymały
wykonując zadania w poszczególnych Punktach Kontrolnych. Zwycięzcą Gry zostanie Drużyna, która
łącznie otrzymała największą liczbę punktów. W przypadku, gdy dwie lub więcej Drużyn otrzyma
równą liczbę punktów, pod uwagę zostanie wzięty czas ukończenia gry (zwycięzcą zostanie drużyna,
która w najkrótszym czasie ukończyła grę).
3. Wszystkie Drużyny, które dotrą do mety otrzymują nagrody-upominki. Drużyna, która otrzyma
najwięcej punktów otrzymuje nagrodę za 1 miejsce.
§ 6. Zasady bezpieczeństwa.
1. W czasie Gry obowiązuje bezwzględny nakaz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Drużyna,
której choć jeden z członków nie dostosuje się do tego wymogu zostanie automatycznie wykluczona z
dalszej rozgrywki.
2. Gra toczy się w normalnym ruchu miejskim w związku z czym uczestnicy są proszeni o zachowanie
szczególnej ostrożności.
01.03.2024
3. Organizator nie zapewnia dla Uczestników Gry opieki medycznej ani ubezpieczenia od następstw
nieszczęśliwych wypadków. Ponadto organizator nie zapewnia opieki osób pełnoletnich dla osób
niepełnoletnich uczestniczących w Grze.
4. Charakter imprezy powoduje, że Drużyny poruszają się po mieście na własną odpowiedzialność.
5. Uczestnicy przystępując do Gry biorą na siebie pełną odpowiedzialność prawno-cywilną na cały
czas trwania Gry. W przypadku osób niepełnoletnich odpowiedzialność za taką osobę ponoszą
rodzice/opiekunowie prawni i/lub opiekun drużyny.
6. W przypadku naruszenia przez uczestnika lub drużynę niniejszego regulaminu, złamania zasad fair
play, bądź utrudniania Gry innym uczestnikom w dowolnym momencie Gry Organizator ma prawo do
wykluczenia go z Gry. Decyzja Organizatora w tej kwestii jest ostateczna.
7. Organizator może nie wyrazić zgody na start uczestnika w Grze jeśli stwierdzi, iż ten jest pod
wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zachowania uczestników Gry mogące naruszyć
porządek publiczny lub dobra osobiste osób trzecich.
9. Organizator nie jest stroną między uczestnikami, a osobami trzecimi, których dobra mogą być
naruszone w czasie Gry.
§ 7. Postanowienia końcowe
1. Regulamin znajduje się do wglądu na stronie internetowej Organizatora www.mok.pelplin.pl
2. W kwestiach dotyczących przebiegu Gry, nieprzewidzianych niniejszym regulaminem, głos
rozstrzygający należy do Organizatora.
3. Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcia, przedłużenia lub przerwania Gry z ważnych
przyczyn.
4. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w regulaminie