Artykuł sponsorowany
Nowy telewizor cieszy. Niestety z czasem ma prawo dojść do jego uszkodzenia, awarii. Czasami tego typu problemy da się rozwiązać jednym czy dwoma ruchami, czasami świadczą o poważniejszej usterce. Co zrobić, kiedy chcemy ją usunąć, ale okazuje się, że telewizor jest już po gwarancji?
Awaria a telewizor po gwarancji
W przypadku produktów wartych sporo w momencie zakupu najczęściej trzeba się liczyć z tym, że także koszty ich naprawy nie będą niskie. Do pewnego momentu bierze je na siebie producent/dystrybutor sprzętu. Gwarancja producenta nie jest jednak bezterminowa. Nowy sprzęt najczęściej ubezpieczony przez producenta jest na 12 lub 24 miesiące. Jeśli w tym okresie dojdzie do awarii wynikającej z wady sprzętu, wszystkie koszty naprawy producent bierze na siebie. Tutaj warto jednak zaznaczyć, że jeśli dziecko przewróci telewizor, jeśli w wyniku upadku ekran się rozbije albo telewizor zostanie przez nas zalany — gwarancja tego nie obejmie, ponieważ wina nie leży po stronie producenta. W przypadku zakończonego okresu gwarancyjnego robi się jeszcze gorzej, ponieważ nawet za naprawę uszkodzenia, do którego nie doszło z twojej winy, musisz zapłacić z własnej kieszeni. Możesz tego uniknąć, decydując się na zakup przedłużonej gwarancji, która coraz częściej oferowana jest klientom.
Kiedy koszty są niewspółmierne do wartości sprzętu
Telewizor, szczególnie dość nowoczesny, to sprzęt RTV, który nie należy do najtańszych. Za naprawdę dobre telewizory trzeba dzisiaj trochę zapłacić. Niestety przekłada się to również na koszty naprawy telewizora po gwarancji. Im bardziej skomplikowany technologicznie jest sprzęt, tym większe ryzyko, że koszt jego naprawy będzie niemały. Dlatego, jeśli nastąpił już koniec gwarancji, zawsze poproś najpierw o wycenę naprawy. Może się wiem okazać, że koszty są niewspółmierne do wartości i bardziej opłacalny jest zakup nowego sprzętu. Dobre telewizory znajdziesz na https://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe.bhtml . W przypadku elektroniki, która cały czas ewoluuje, pojawiają się nowe rozwiązania technologiczne, coś, co było przełomem 5 lat temu, dzisiaj powoli staje się nieaktualne, bardzo trzeba zwracać na to uwagę, bo można się nieprzyjemnie zaskoczyć, odbierając sprzęt z naprawy.
Przedłużona gwarancja — kiedy to się opłaca
Rozwiązaniem, które może ci pomóc uniknąć dodatkowych kosztów, jest przedłużona gwarancja, którą możesz dodać do sprzętu w dniu zakupu. To rozwiązanie pozwala wydłużyć okres ochrony od roku do trzech lat. Zdarzają się nawet oferty pozwalające na wydłużenie gwarancji o pięć lat. To bardzo cenne rozwiązanie, szczególnie jeśli dokonujesz zakupu drogiego, nowoczesnego sprzętu, którego naprawa może być bardzo kosztowna. W ramach takiej przedłużonej gwarancji masz co najmniej kilka opcji do wyboru i nie chodzi tutaj jedynie o okres obowiązywania ochrony. Ubezpieczenie telewizora dokupowane do podstawowej ochrony może objąć nie tylko ochronę na wypadek awarii sprzętu niezależnej od ciebie. W ramach konkretnego pakietu gwarancji możesz wykupić ochronę na wypadek nieumyślnego uszkodzenia sprzętu z twojej winy, a także jego kradzieży. Coraz więcej osób korzysta z tego rozwiązania. Przedłużona ochrona nie jest szczególnie drogim ubezpieczeniem, a pozwala uniknąć czasami zaskakująco wysokiego kosztu naprawy sprzętu. Sprawdź ofertę na https://www.euro.com.pl/cms/ochrona_sprzetu.bhtml
Dlaczego warto ubezpieczyć sprzęt RTV?
Ubezpieczenie sprzętu w formie przedłużonej gwarancji może się okazać bardzo cennym i opłacalnym rozwiązaniem. Po pierwsze, nadal często zdarza się, że sprzęt elektroniczny ujawnia jakieś wady po 2 roku użytkowania, a więc w momencie, w którym nie chroni cię już gwarancja producenta. Po drugie, standardowa gwarancja nie obejmuje bardzo wielu przypadków awarii. Zawsze, kiedy zachodzi poważne podejrzenie, że awaria jest wynikiem nie wady sprzętu, ale twojego nieumyślnego działania, koszty musisz ponieść samodzielnie. W końcu, jeśli w domu jest małe dziecko, które lubi eksplorować świat, taka rozszerzona gwarancja może się przydać. Dzięki tego typu ochronie można uniknąć wielu stresujących sytuacji, ponadto nie musisz się już zastanawiać, ile w awarii jest winy sprzętu, ile twojej. Po prostu: oddajesz sprzęt do naprawy, w niektórych przypadkach możesz nawet skorzystać ze sprzętu zastępczego.
Czy może dojść do wymiany sprzętu?
Wiele osób, rozważając wykupienie dodatkowej ochrony, zastanawia się, co stanie się w przypadku, gdy okaże się, że sprzęt jest nie do uratowania, nie da się go sensownie naprawić. W takim przypadku możesz liczyć na wymianę sprzętu na nowy. Jeśli centrum serwisowe uzna, że naprawa z różnych powodów nie jest możliwa, możesz liczyć na wymianę sprzętu.
Tutaj nie ma żadnych dodatkowych warunków, kluczem jest stan sprzętu, przyczyna uszkodzenia i możliwości naprawy. Warto jednak pamiętać, że jeśli masz wykupioną jedynie opcję naprawy przy awarii technicznej sprzętu, jeśli serwis ujawni, że przyczyną było np. niewłaściwe użytkowanie, tego typu ochrona nie będzie obowiązywać. Z tego też powodu warto zdecydować się na rozszerzoną gwarancję obejmującą także uszkodzenia wynikające z winy użytkownika. Chodzi oczywiście o uszkodzenia nieumyślne.
Artykuł sponsorowany