– Produkt Polski to najbardziej rozpoznawalny znak Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, tak wynika z badań rynku – stwierdził sekretarz stanu Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.
Minister Romanowski zwrócił uwagę, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75% surowców wytworzonych w Polsce:
Jak przypomniał wiceminister, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć fakt, że wartość jej sprzedaży wynosi ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro:
Obecny na spotkaniu dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Waldemar Humięcki poinformował o szeregu akcji zaplanowanych w celu promowania kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski:
O tym, że producenci coraz częściej umieszczają znak Produkt Polski na swoich wyrobach, a także, że konsumenci chętnie wybierają krajowe produkty, przekonywał Marek Zagórski, prezes Krajowej Grupy Spożywczej. Dodał też, że Krajowa Grupa Spożywcza, jako jeden z największych partnerów, kupuje i przetwarza produkty kupione od polskich rolników, wspierając przy tym polskie marki spożywcze:
Kupuj Świadomie Produkt Polski to kampania, którą od 2019 roku prowadzi Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Kampania ma na celu po pierwsze edukację konsumentów, pokazując, że podczas codziennych zakupów warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów i czytać etykiety produktów spożywczych. Po drugie rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało czerwonych znakiem Produkt Polski. W ramach tegorocznej odsłony kampanii powstały: spot, banery i plakat, które będą emitowane w mediach.